Puhelurobotti kyselee oululaisten mielipiteitä ja kokemuksia digitaalisista asiakaspalveluista

27.09.2021 08:33 - Jussi Häkkilä

Oulun kaupungin keskitetyn asiakaspalvelun Oulu 10:n palvelupäällikkö Lotta Löfbergiä haastattelee Jussi Häkkilä.

Oululaisten mielipiteitä ja kokemuksia digitaalisten asiakaspalveluiden käytöstä kerätään tällä viikolla puhelimitse. Kysely toteutetaan automaattipuheluna eli puhelurobotiikan avulla. Puhelu soitetaan 10 000:lle oululaiselle huomenna numerosta 08 41540067. Puhelun alussa kerrotaan, että puhelu on automaattinen, eikä automaatin kanssa voi keskustella. Kyselystä on mahdollista kieltäytyä tai siihen voi halutessaan vastata myöhemmin viikon kuluessa. Robotti yrittää soittaa samaan numeroon kaksi kertaa. Tämän jälkeen lähetetään tekstiviesti, jossa on ohjeet, kuinka voi soittaa takaisin. Kysymyksiin vastataan numeronäppäintä painamalla tai puhumalla. Vastaaminen vie aikaa muutaman minuutin. Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti yleisenä otantana.
Kyselyssä saatuja vastauksia hyödynnetään Oulun kaupungin digitaalisten palveluiden kehittämisessä.

Lue myös: Kysely antaa mahdollisuuden olla vaikuttamassa tulevaisuuden sosiaali- ja terveyspalveluihin

Kilpailut

Uusimmat