Oulun kaupunki uudistaa palveluja yrityksille

23.01.2020 09:12 - Ari Kettukangas

Oulun kaupungin tavoitteena on vuonna 2020 kehittää toimintaansa siten, että kaikkien yrityspalvelujen saavutettavuus ja tasapuolisuus paranevat, palveluja tuotetaan nopeasti ja ratkaisukeskeisesti sekä lisätään yritysmyönteisyyttä, aloitteellisuutta ja aktiivisuutta sekä yrittäjämyönteistä hankintapolitiikkaa

Kaupunginhallitus hyväksyi maanantaisessa kokouksessaan vastauksen valtuustoaloitteeseen palvelulupauksesta yrityksille ja yritysmyönteisyyden kehittämisestä. Oulun kaupunki toteutti yrityskyselyn elo-syyskuussa 2019. Kysely kattoi viisi palvelukokonaisuutta: yrityspalvelut, työllisyyspalvelut, tontti- ja muut sijoittumispalvelut, yhteiskehittämispalvelut sekä muut yrityspalvelut. Kyselyyn saatiin vastauksia yhteensä 262. Oulun kaupungin yrityspalveluissa asiakastyytyväisyys on kyselyyn vastanneiden kokemusten perusteella keskimääräisellä tasolla kautta linjan. Vastaajista 45-61% on erittäin tai melko tyytyväisiä palveluihin kokonaisuutena; palvelut löydetään useimmiten BusinessOulun verkkosivujen ja uutiskirjeen, asiantuntijoiden ja Oulun kaupungin verkkosivujen kautta. Kehitysehdotuksina toivottiin mm. palveluiden selkeämpää, näkyvämpää ja aktiivisempaa esittelyä ja parempaa löydettävyyttä erityisesti verkossa. Vastauksissa toivottiin myös selkeämpää työnjakoa kaupungin elinkeinotoimijoiden ja asiantuntijoiden kesken ja saumatonta palvelupolkua ”luukulta toiselle” ohjaamisen sijasta. Oulun kaupungin tavoitteena on vuonna 2020 kehittää toimintaansa siten, että kaikkien yrityspalvelujen saavutettavuus ja tasapuolisuus paranevat, palveluja tuotetaan nopeasti ja ratkaisukeskeisesti sekä lisätään yritysmyönteisyyttä, aloitteellisuutta ja aktiivisuutta sekä yrittäjämyönteistä hankintapolitiikkaa.

Lue myös: Oulun joukkoliikenteen matkustajamäärä ja asiakastyytyväisyys nousi

Kilpailut

Uusimmat