Uusimmat
Suosituimmat

Isohannin Masi ja Pannulan Joni ovat liekeissä autoihin Kokkolassa - asennuksessa Suomen suurin turbo!

16.01.2020 14:40 - Ari Kettukangas

Rasvamonttu liekehtii tällä kertaa Kokkolassa. Masi Isohanni ja Joni Pannulla ovat armottomia autoharrastajia. Peltien alta löytyy hevosvoimia ja kiiltävää kromia kyljestä. Pojat kasaa vaikka moottorin palasista. Ohjelmassa poiketaan Sokojan kylällä ja Laakeritien teollisuusalueella.

(kuva: Ari Kettukangas)

Masi Isohanni (vas.) ja Joni Pannula. Nämä herrat ovat todellisia konemaailman kirurgeja. Halleista löytyy monta potilasta yhtäaikaakin, kurkataanpa ensin minkälaisia pirssejä on Laakeritiellä.

(kuva: Ari Kettukangas)

Aloitetaan elinsiirrolla. Tämä LS moottori on menossa yläkuvan El Caminoon. Päällä myös 871 remmiahdin. Tuo puhaltaa lähiaikoina 800 hevosvoimaa. 

(kuva: Ari Kettukangas)

Siinä se on, liekitetty, kuumennettu ja tyylillä maustettu Chevrolet El Camino vuosimallia 1960.

(kuva: Ari Kettukangas)

Uudet penkit ja hienoa on muukin sisusta.

(kuva: Ari Kettukangas)

Kylläpä kromi häikäisee. Noista peilautuu hyvin omistajan tyytyväinen hymy :)

(kuva: Masi Isohanni)

Joulupukkikin luotti El Caminon kyytiin Kokkolan joulunavauksessa 2019.

(kuva: Ari Kettukangas)

Jonin Chevrolet Malibu vuosimallia 1965. Putkirunko kilpuri ja se on tarkoitus saada lailliseen katukäyttöön. 

(kuva: Ari Kettukangas)

Kaksi 1,9 litran remmiahdinta tuottaa 1300 hevosvoimaa + tiettävästi Suomen suurin turbo 2300 heppaa! Vvvrrrrrroooooommmm!!!!

(kuva: Ari Kettukangas)

Dodge Charger vuosimallia 1968. Auto on tarkoitus saada kadulle ja konehuoneesta pitäisi kaivaa esille pari tuhatta hevosvoimaa.

(kuva: Masi Isohanni)

Tässä kuvassa Dodgekin pääsee oikeuksiinsa. Heti tulee mieleen jonkun toimintaelokuvatähden auto.

(kuva: Ari Kettukangas)

Tuliterä Duramax diesel moottori alla olevaan Chevelleen. Tässä on alunperin 380 heppaa ja rinnalle tulee 78 millinen toinen turbo. Silloin se yskäisee 650 hevosvoimaa. Tämä on pojille ensimmäinen dieselöinti kyseiselle moottorille. Kun jyrähtää kunnolla Duramax, pitää heikoimman ottaa "buracaps"!

(kuva: Ari Kettukangas)

Chevrolet Chevelle Nomad vuosimallia 1968. Yllä olevan uuden diesel moottorin myötä pitäisi pellin jyrähtää 650 hevosvoimaa ja 1500 newtonia.

(kuva: Masi Isohanni)

Vihreä avo Plymouth Fury Convertible vuosimallia 1970. Pirssi on myynnissä 19 800 eurolla.

(kuva: Ari Kettukangas)

Sitten hypätään Sokojan kylälle. Tässä viimeisen päälle fixattu Chevy Nova farkku vuosimallia 1966. Moottorissa n. 750-900 hevosvoimaa.

(kuva: Ari Kettukangas)

Chevy Novan mittaristo on värikäs kuin bingolauta! Kuuluukohan Novassa Pooki? :)

(kuva: Ari Kettukangas)

Vaihteetkin vaihtuu napista! Jos viitsii vähän sormea ojentaa, niin voidaan sanoa että automaatti.

(kuva: Ari Kettukangas)

Konepellissä on ulkoiset lukitsimet.

(kuva: Ari Kettukangas)

Projektina Buick vuosimallia 1973.

(kuva: Ari Kettukangas)

Projekti 2. Camaro.

(kuva: Ari Kettukangas)

A-mallin Opel Ascona vuosimallia 1972. Jonin isällä oli nuorena väriä myöten tälläinen pirssi. Sävy otettiin vanhasta valokuvasta ja verrattiin värikarttaan. Isälle järjestyi lopulta mojova syntymäpäivälahja.

(kuva: Ari Kettukangas)

El Camino vuosimallia 1978. En huomannut katsoa, oliko penkillä vanha ministerinsalkku :)

(kuva: Ari Kettukangas)

Jonin paremman puoliskon käyttöauto 4 ovinen Chevrolet Impala tolppa vuosimallia 1966. Auton toinen puoli oli vähän kärsinyt peltivaurioita kolarissa.

(kuva: Ari Kettukangas)

60-luvun tyyliä sisustuksessa. Heti tulee mieleen Elvis, Olavi Virta...

(kuva: Ari Kettukangas)

Kaksi erittäin harvinaista tolppamallin Couple Recordea vuodelta 1966. Yksi tällainen on liikenteessä, Jonilla niitä on kolme ja Trafin mukaan niitä on tuotu Suomeen 30 kappaletta.

(kuva: Ari Kettukangas)

Joni kasaa tilaustyönä ainoastaan kaksipyöräisiä. Harrikka ihan ite.

(kuva: Ari Kettukangas)

Masin oranssimusta Chevrolet Chevelle vuosimallia 1970.  Autossa on tupla turbo, 1480 hevosvoimaa ja n. 1700 newtonia. Pirssi on talviunilla tutun autoharrastajan hallissa.

(kuva: Ari Kettukangas)

Onkohan se tuttu hallinomistaja itse Mr Bean? :)

(kuva: Ari Kettukangas)

LOPPUYHTEENVETO: jos näin laaja autotouhu on Jonilla ja Masilla vain harrastusta, kuinka paljon ne värkkäisivät autojen parissa työkseen!

Lue myös: Hackspikin Markku ajaa sohvalla kauppaan Kokkolassa! - samalla viivalla jenkkiautot

Uusimmat
Suosituimmat