Ytek kokeilee tekoälyn käyttöä asiakaspalvelussa

09.10.2018 11:19 - Jussi Häkkilä

Ytek Yrityspalveluiden yrityskehittäjä Mari Autiota haastattelee Jussi Häkkilä.

Ylivieskalainen Ytek Yrityspalvelut on ottanut käyttöön chat-pohjaisen asiakaspalvelun, jossa käyttäjän kysymyksiin vastaa robotti. Tekoälyyn perustuva asiakaspalvelu on saanut nimekseen Digiassari, ja se on käytettävissä Ytekin verkkosivujen kautta.

Digiassarilta voi kysyä esimerkiksi yrityksen perustamisesta, yrityksen kehittämisestä, toimitiloista tai koulutuksista. Palveluun on ohjelmoitu vastauksia usein toistuviin kysymyksiin, ja se tarjoaa myös linkkejä kyseisiin aiheisiin liittyville verkkosivustoille. Palvelun kautta voi myös lähettää yhteydenottopyynnön. Ytek kerää kokemuksia ja palautetta Digiassarin käytöstä vuoden loppuun kestävän kokeilun aikana.

Lue myös: Arvoseminaarissa keskustellaan tekoälystä ja sen vaikutuksista

Kilpailut

Uusimmat