Oulun Luupille Vuoden museoviestintäteko-palkinto

20.05.2015 11:07 - Jussi Häkkilä

Museo- ja tiedekeskus Luuppi Oulusta on voittanut ensimmäistä kertaa jaetun Vuoden museoviestintäteko -palkinnon, joka myönnetään onnistuneelle ja positiivisesti erottuvalle museoalan viestintäteolle. Valintaa perusteltiin mm. sillä, että Luuppi on uudistanut viestintäänsä ennakkoluulottomasti, suunnitelmallisesti ja ammattitaitoisesti. Hyviä esimerkkejä ovat Kissanruokapurkilla taidemuseolle -kampanja, jossa taidemuseo kampanjoi kodittomien kissojen puolesta, sekä Tietomaan näyttelystä kertova Pullopostia-kampanja.
Vuoden museo -palkinnon sai Mänttä-Vilppulassa sijaitseva Serlachius-museo Gösta. Erikoispalkinto myönnettiin tänä vuonna Rauman merimuseolle. Museoalan parhaimmisto palkittiin eilen valtakunnallisilla museopäivillä Lappeenrannassa järjestetyssä Museogaalassa.

Kilpailut

Uusimmat