Kela lopettaa neljä palvelupistettä Pohjois-Suomessa
Kuntien asiointipisteissä henkilökunta neuvoo yleisellä tasolla Kela-asioissa ja Kelan verkkopalvelun käytössä. Asiointipisteestä saa Kelan hakemuslomakkeita ja esitteitä, ja sinne voi jättää Kelan hakemukset ja liitteet. Osassa asiointipisteitä Kela-asioita voi hoitaa etäpalveluna. Etäpalvelussa asiakas saa asiointipisteen tietokoneella kuva- ja ääniyhteyden Kelan palveluasiantuntijaan. Asiakas voi esimerkiksi täyttää hakemuksia yhdessä palveluasiantuntijan kanssa.
Kela järjestää tarpeen mukaan yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa alueelle pop up -palveluita. Pop up -palvelun idea on, että Kelan palveluasiantuntija tulee asiakkaiden luo esimerkiksi kirjastoon, Ohjaamoon tai sosiaalitoimistoon.
Useimmat Kela-asiat voi hoitaa puhelimitse. Puhelinpalvelussa voi kysyä neuvoa, hakea etuuksia ja saada apua verkkoasiointiin. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/palvelunumerot
https://www.radiopooki.fi/uutiset/pohjois-pohjanmaa/a-175704