Lapin kesää tehdään kansainvälisesti tunnetuksi uudella sarjalla
Lapin kesää tehdään kansainvälisesti tunnetuksi uudella sarjalla. Rovaniemeläinen mediatalo LaplandNews aloittaa sarjan kuvaamisen ja sen tavoitteena työlle on 0,5 miljoonan euron rahoitus ja yli 50 miljoonaa katselukertaa. Sosiaalisen median avulla levitettävät videot ovat keränneet vuodessa yli miljoonayleisön ja suosituinta videota on jo katsottu yli 460 000 kertaa. LaplandNewsin uusin ja suurin videoprojekti tähtää Lapin kesämatkailun suosion kasvattamiseen. Kesämatkailusarjasta tehdään kuusi osainen, siten että kukin jakso esittelee aina yhden Lapin seutukunnan kesämatkailun tarjonnan. Sarjassa matkailukohteisiin, yrityksiin ja tapahtumiin tutustutaan yhden ihmisen kokemusten myötä ja lisäksi kertojan ääni selventää kansainvälisesti tapahtumia. LaplandNews aloittaa rahoituksen hakemisen sarjan tuotannolle nyt tammikuussa. Rahoitusta etsitään yleisesti sekä erikseen kultakin seutukunnalta. Projekti työllistää ensi kesäksi noin kymmenen henkilöä.
Lue myös: Kontio Perämerelle kauden toisena jäänmurtajana